משלוחים מהירים חינם בהזמנות מעל ₪300

משלוחים חינם בהזמנות מעל ₪300 | עד 5 ימי עסקים | רכישה מאובטחת

נשירת שיער אחרי החלקה – איך נמנעים ואיך מטפלים

נשירת שיער אחרי החלקה

שיער נפוח הוא מטרד משמעותי המשפיע באופן מהותי על הלוק הכללי ועל הדימוי העצמי. עובדה זו הופכת את מראה השיער המושלם לשאיפתה המוצהרת של כל אישה ואת החלקות השיער למיניהן לפופולאריות במיוחד. במקביל, נשים רבות נאלצות להתמודד עם תופעות לוואי שונות, כאשר הבולטת שבהן היא נשירת שיער. נשירת השיער לאחר הטיפול מתסכלת ביותר ומעמידה בסימן שאלה את רמת הכדאיות של ההחלקה. עם זאת, ביצוע החלקה אורגנית כמו גם הקפדה על התנהלות נכונה לאחר ההחלקה, עתידים לצמצם את הסיכון לנשירה באופן משמעותי ולשמור על שיער בריא ורך.

מהם הגורמים לנשירת שיער לאחר החלקה?

שימוש בכימיקלים

החלקות שיער מבוססות קרטין ידועות בזכות יכולתן להחליק שיער באמצעות חלבונים המתקנים ומשקמים את השיער, כשהן מעניקות לו מרקם רך ומשיי. עם זאת, לאחר סיום הטיפול וקבלת מראה השיער הנחשק, נשים עלולות לסבול מנשירת שיער בדרגת חומרה כזו או אחרת, וזאת, בשל השימוש בחומרים כימיים וברמות חום גבוהות העלולים לגרום ליובש ולרגישות בקרקפת, ובעקבותיהם, לנשירת שיער. 

קרקפת רגישה

בעלות קרקפת רגישה הינן בעלות סיכון יתר לנשירת שיער כתוצאה מהחלקת שיער. אם עור הקרקפת שלך רגיש יחסית, חשוב לשקול טיפולי שיער מקצועיים בכובד ראש ולבחון את רמת הכדאיות מול הסיכון לנשירת יתר לאחר מכן.

נשירת שיער אחרי החלקה אורגנית

רבים מטיפולי החלקת השיער המבוססים על קרטין עושים שימוש בפורמלין, כימיקל הרסני שהשימוש בו איננו מאושר ואשר עלול לגרום לשבירת השיער ולהחליש את זקיקי השערה. בכל הנוגע לנשירת שיער אחרי החלקה אורגנית, חשוב לדעת, כי במידה ומדובר בהחלקה אורגנית מאושרת ונטולת רכיבים כימיים מסוכנים כמו פורמלין, הסיכון לנשירת שיער לאחר ההחלקה נמוך באופן משמעותי לעומת החלקות שיער אחרות.

עם זאת, גם בהחלקה אורגנית המשלבת קרטין יחד עם מרכיבים טבעיים כמו שמנים טבעיים וחומצות אמינו, עדיין קיים סיכון לנשירת שיער לאחר ההחלקה, בייחוד לבעלות קרקפת רגישה.

כיצד ניתן למנוע נשירת שיער לאחר החלקה?

למניעת נשירת שיער אחרי החלקה אורגנית ואחרי כל החלקת שיער אחרת, מומלץ להקפיד על כללי המפתח החשובים שיאפשרו לצמצם במידת האפשר נשירה קיימת או למנוע התפתחות נשירת שיער. הכללים נוגעים לשגרת טיפוח נכונה ולמגע נכון בשיער כמו גם לתזונה מומלצת, המשפיעה באופן משמעותי על רמת חוזקו של השיער ועל בריאותו:

שימוש בתכשירי טיפוח נכונים

חשוב לעשות שימוש בתכשירי טיפוח נכונים בדגש על שמפו ומרכך עדינים ומזינים. לאחר החלקת שיער, שערך זקוק לשמפו עדין ונטול מרכיבים אפקטיביים שעלולים לנטרל את השפעת הקרטין ולגרום לשיער לאבד את מרקמו הרך ואת מראהו הזוהר. חשוב במיוחד להימנע משימוש בשמפו המכיל סולפטים. שמפו מסוג זה עלול להחמיר את נשירת השיער ולהפוך אותו לשביר וחלש. כמו כן, חשוב לעשות שימוש במרכך איכותי בתדירות של פעם בשבוע לכל הפחות ולהקפיד על שימוש במסכות שיער אינטנסיביות המסייעות בשמירה על לחות השיער ובכך מונעות נשירה.

השמפו המומלץ ביותר למקרה של נשירת שיער הוא: שמפו מחייה נגד נשירת שיער

הברשה נכונה

לאופן הברשת השיער ולעיתוי הברשתו השפעה משמעותית על חוזק השיער ועל עמידותו בפני נשירה. חשוב לדעת כי כאשר השיער רטוב, הוא במצב החלש והשברירי ביותר, ולכן, מומלץ שלא להבריש את השיער בעודו רטוב. במידה ומדובר בשיער מתולתל הנוטה ליצירת קשרים, יש להשתמש בקרם ייעודי לריכוך השיער לפני ההברשה על מנת לצמצם את הנזק במהלך ההברשה.

עיסוי באמצעות שמנים מתאימים

אם ביצעת החלקת שיער מקצועית והבחנת בנשירת שיער מוגברת לאחריה, תוכלי לנסות ולבלום את התפשטות התופעה באמצעות שמנים המעודדים צמיחת שיער כמו שמן קיק או שמן קוקוס. עיסוי הקרקפת באמצעות שמנים ברמת איכות גבוהה מעודד זרימת דם תקינה בקרקפת ועשוי לתרום לצמיחת שיער מחודשת ובריאה. במקביל, שילוב מספר טיפות של שמנים חיוניים כמו שמן רוזמרין יהפוך את התהליך ליעיל יותר. שמן מנטה או שמן לבנדר נחשבים גם הם לאופציה מומלצת להרגעת הקרקפת ולחיזוק זקיקי השערה.  

מצאנו עבורכם מספר שמני קוקוס מומלצים באמאזון, לחצו כאן: coconut oil

שמירה על רמת לחות מספקת של השיער

שמירה על לחות השיער באמצעות תכשירים מתאימים מונעת שבירה של השיער אשר עלולה להוביל לנשירה. על כן, מומלץ להקפיד על שימוש בתכשירי טיפוח לשיער המכילים רכיבים מזינים כמו שמן ארגן, אלוורה ורכיבים דומים. 

הימנעות מהידוק יתר של השיער

איסוף השיער באופן הדוק, משיכת השיער באמצעות מכשירי החלקה או שפשוף מסיבי של השיער במגבת קשה לאחר חפיפה מזיקים לשיער ומגבירים נשירה. התנהלות עדינה וזהירות מפני הידוק השיער חשובים תמיד, אך חשובים עוד יותר לבעלות קרקפת רגישה. מומלץ להימנע מייבוש השיער באמצעות מכשירים ייעודיים, ובאופן כללי, להקפיד על מגע עדין ובלתי אגרסיבי בשיער.

הקפדה על שתיית מים בכמות מספקת

צריכת מים חשובה לשמירה על לחות השיער. היות וכך, מומלץ להקפיד על שתיית 8 כוסות מים לפחות בכל יום. כאשר לגוף היכולת להעניק לשיער לחות מקסימלית, השיער בריא יותר ואיננו נוטה ליובש ולשבירה.

שמירה על רוגע והימנעות מסטרס

החלקה מהווה טראומה זמנית לשיער ולקרקפת, כאשר סטרס ולחץ עלולים להחמיר את המצב ולגרום לנשירת שיער מוגברת. שמירה על רוגע ומניעת סטרס לאחר ההחלקה יסייעו להתאוששות הקרקפת והשיער באופן המיטבי וימנעו נשירת שיער. ניתן להיעזר במוזיקה מרגיעה או בכל אמצעי אחר להגברת תחושת הרוגע. 

צריכת תוספי ביוטין וויטמין E

ויטמינים אלה חיוניים לשמירה על שיער בריא ולמניעת יובש. ביוטין הינו ויטמין מקבוצת B, הידועה בזכות יכולתה להעניק לקרקפת ולשורשי השיער חמצן המאפשר לשיער לקבל חומרים מזינים ולגדול בריא וחזק. ויטמין E הינו נוגד חמצון רב עוצמה המגן על השיער מנזקי רדיקלים חופשיים ומנזקי אקלים ושומר על שיער חזק וגמיש.

הקפדה על תפריט עשיר בחלבונים ובברזל

השיער מורכב מחלבונים, ולכן, חשוב לשמור על תפריט עשיר בחלבונים שיסייעו בשמירה על שיער חזק ובריא. זאת ועוד, מחסור בברזל עלול להוביל לנשירת שיער, ולכן, חשוב להקפיד על צריכת ברזל נאותה.

הימנעות מצביעת השיער

כל מגע עם כימיקלים עלול להחמיר את מצב הקרקפת ולהגביר נשירה. לכן, מומלץ לשקול צביעת שיער לאחר החלקה.

טיפים נוספים להתנהלות נכונה לאחר החלקת שיער

חשוב להתייחס למספר נקודות חשובות נוספות שאינן עשויות למנוע באופן ישיר נשירת שיער לאחר החלקה, אך מומלצות להגברת ההגנה על השיער אחרי החלקה:

  • העדיפו שימוש בשמפו ובמרכך עשירים בחלבונים

שימוש בתכשירי טיפוח עשירים בחלבונים, בדגש על תכשירים ייעודיים לשיער לאחר החלקה, ימקסם את תוצאות ההחלקה וישאיר את השיער חזק, בריא ובלתי שביר. 

  • הימנעו מהרטבת השיער לאחר ההחלקה

לאחר ביצוע החלקת שיער, יש להימנע מהרטבת השיער בטווח המיידי היות והרטבת השיער, בייחודי בשילוב שמפו אגרסיבי, תהפוך את החלקת השיער לבלתי אפקטיבית.

 לכן, חשוב להימנע ממקלחת, משחייה ואפילו מזיעה מוגברת למספר ימים. 

  • הימנעו משימוש באביזרי שיער

לאחר החלקה, מומלץ להימנע לזמן מה משימוש באביזרי שיער המעודדים איסוף שיער הדוק ומותירים סימנים על השיער.

  • העדיפו שימוש בציפית סאטן או משי

ציפית עשויה משי או סאטן תמנע חיכוך יתר בלתי רצוי של שיער לאחר החלקה ותסייע בשמירה על שיער חזק.

גולדקס – אתם מוזמנים!

גולדקס מרכזת את המותגים הגדולים בעולם בענף טיפוח השיער ומעמידה את מיטב שירותיה לרשות מגוון לקוחות מרוצים, החל במספרות, בסלוני יופי, בסלוני פאות וביצרני פאות וכלה בלקוחות פרטיים הנהנים מהאיכות הגבוהה ביותר במחיר המשתלם ביותר.

נשמח להעניק גם לכם שירות ברמה אחרת!

מומלצים

0
עגלת קניות
עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות
🌟 גלו את הקסם - Xone! 🌟
מוצרי טיפוח שיער מהסדרה המובילה של Xone
עם קרטין וללא מלחים
עכשיו ב-15% הנחה!
Coupon Code Copy Button
סדרת מוצרי XONE

הצטרפו למשפחת גולדקס

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו ותתעדכנו בשלל מבצעים והטבות לפני כולם!
מעבר לצ׳אט
היי יש לי הצעה בשבילך????
היי, טוב שבאתם!
כאן תוכלו לקבל תשובות, ייעוץ והמלצות.
מחכים לכם.