שיווק למספרות : טיפים עוצמתיים להרחבת המספרה שלכם

התרחבות היא לרוב מהלך טבעי בהפיכת מספרה לעסק משגשג ומצליח. המדריך שלפניכם יסייע לכם לעשות את זה בצורה נכונה כבר מהצעדים הראשונים. במסגרת הכנת המדריך, שוחחנו עם ארבעה מומחים על חוויית ההתרחבות בעסק שלהם, ואספנו עבורכם כמה עצות מועילות במיוחד, שיאפשרו לכם להצמיח את מותג עיצוב השיער שלכם בצורה אפקטיבית ויעילה, בלי לאבד את הראש בדרך.

שנתחיל?

שיווק למספרות

טיפ מס' 1: להניח את היסודות כמו שצריך

לפני שמתחילים לחשוב על הרחבת המספרה או כל עסק אחר, לצורך העניין, חשוב ביותר לבחון את העסק הקיים בתצורתו הנוכחית, בזכוכית מגדלת. ניתוח היבטים מרכזיים בהתנהלות של המספרה או מכון היופי שלכם, כגון השטח העומד לרשותכם, הרווחיות של העסק, וכמות הלקוחות שמגיעים אליכם, הוא המפתח לקבלת החלטות נכונה בנושא של הגדלת המספרה.

"צריך שתהיה לכם סיבה מוצדקת להרחבת העסק", הסביר לנו הבעלים של רשת מספרות מצליחה. "המהלך חייב להיות הגיוני ומתוזמן נכון. הגדלת העסק לא יכולה להיות משהו שאתם עושים רק כי מתחשק לכם או משיקולים של אגו".

אותו מרואיין שמעביר בין היתר גם סמינרים עסקיים, מספר שגיבוש נוסחה עובדת של שיטות עבודה וניהול יעילות במספרה, הוא קריטי להצלחתה ושגשוגה.

"חובה להניח את היסודות להצלחה לפני שמתרחבים וממהרים לפתוח סניפים נוספים" – הוא מוסיף ואומר. "אתם לא יכולים אפילו להתחיל לחשוב על להפוך לרשת לפני שפיתחתם תוכנית עסקית מסודרת שכוללת התייחסות לכלל ההיבטים הנוגעים לחוויית הלקוח בעסק שלכם", הוא מחדד. "זה כולל בין היתר התייחסות להתמודדות עם תרחישים שונים, משברים אפשריים, כל מה שאתם יכולים להעלות על דעתכם – עד לפרטים הקטנים ביותר. בסיכומו של דבר, אם אין לכם את כל זה על הנייר, אתם עלולים להיתקל בכאבי גדילה חמורים כשתנסו להרחיב את העסק: אם לא תיקחו בעלות ותנהלו בצורה נכונה את הסניף החדש שלכם, המצב עשוי להתדרדר במהירות, או שההנהלה במספרה החדשה שלכם תתחיל לנהל את המקום באופן שאינו תואם את הציפיות והשאיפות שלכם".

למרות שהמרואיין הספציפי הזה, העיד על כך שהוא נהנה גם מהיתרונות הרבים של הרחבת העסק, הוא גם למד בדרך הקשה שמדובר בהתחייבות הרבה יותר גדולה מכפי שהוא ציפה.

אחד הסניפים שלו, למשל, הצליח במשך יותר מעשור, אך בסופו של דבר, הוא קיבל את ההחלטה לסגור אותו בשנה שעברה.

"הזנחתי את הטיפול בסניף הזה למשך יותר מדי זמן במטרה לעבוד על פרויקטים אחרים", הוא משתף. "למרות שהייתה לי תוכנית מסודרת ודאגתי להכשיר את כל הצוות שלי בתחילת הדרך, כשחזרתי למספרה הזו כדי לנסות ולתקן כמה בעיות מערכתיות שחשבתי שמעכבות אותנו, נתקלתי ביותר מדי התנגדות מצד הצוות במקום".

"הרחבת העסק היא לא פתרון שמתאים לכל אחד. זה תהליך מאתגר מאוד, ומעט מאוד בעלי עסקים מסוגלים לעשות את זה בצורה נכונה וטובה" – המרואיין שלנו מסכם. 

"מה שקורה לעתים קרובות כשאתה מתרחב, הוא שאתה פוגע עוד יותר בחזון שלך מכיוון שפתאום יש לך צורך בעוד אנשים כדי להוציא אותו אל הפועל", הוא מוסיף. 

טיפ מס' 2: תזמון זה הכל

למרות שחשוב לוודא שאתם מייצרים מספיק רווחים בעסק שמצדיקים את הרחבתו, חשוב גם לדעת מה הוא העיתוי הנכון להוציא אל הפועל את תוכניות ההתרחבות שלכם. "לפעמים כשהעסק מתחיל לגדול, יש בזה גם חסרונות: פתאום המספרה לא פועלת בצורה טובה כמו פעם ואנשים מתחילים לעזוב", סיפר לנו בעלים של רשת מספרות נוספת. "לכן לפני שמחליטים לפתוח סניף נוסף, שווה לבדוק קודם כל אפשרות להרחבת צוות המספרה". תזמון הוא הכל.

כיום קשה יותר להתרחב מבעבר כי התחרות בתחום עיצוב השיער רק הולכת וגדלה. דריסת הרגל של חלק ממעצבי השיער הצעירים יותר ברשתות החברתיות, גורמת לעתים לבעלי מספרות ותיקות יותר להישאר מאחור.

בעלי מספרות שמחליטים לפתוח סניף נוסף של העסק שלהם, מגלים בדרך כלל שכבר אין להם את אותו הזמן ואותה האנרגיה שהייתה להם כשפתחו את הסניף הראשון שלהם.

למעשה, ככל שיש יותר סניפים – כך נדרש בעל העסק להאציל יותר סמכויות כדי שהעסק יתפקד היטב, לכן בחירת צוות עובדים חזק היא קריטית. 

אחד האתגרים הבולטים יותר בהגדלת העסק, הוא הפיכת המותג שלכם לאטרקטיבי באופן שיגרום לאנשים אחרים לרצות לעבוד אצלכם ולעזור לעסק שלכם להצליח.

זה אתגר לא פשוט לשמור על הרמה המקצועית והשירותית ומאפייני המותג שלכם מבלי להיעזר בחלק מהצוות הקיים בעסק, שמכיר כבר את המותג שלכם ומבין כיצד העסק שלכם עובד. בסופו של יום, ההצלחה העסקית שלכם תלויה בראש ובראשונה ברמה של צוות העובדים במספרה.

לכן כדאי לשקול לחיוב את האפשרות של הפיכת כמה מן העובדים הבכירים במספרה שלכם לשותפים עסקיים שלכם, כדי שתוכלו לפתוח סניפים נוספים של המספרה בעזרתם. אם יש לכם עובדים מוכשרים ומנוסים, שתורמים במידה משמעותית לרווחיות של העסק שלכם, סביר להניח שיום יבוא והם יעזבו אתכם כדי לפתוח מספרה משלהם או לספק שירותי מספרה ניידת. כך שזה יכול להיות הזמן הנכון לשקול להכניס אותם כשותפי בעסק שלכם.

טיפ מס' 3: זכיינות היא סיפור אחר לחלוטין

כשמדובר על המודל העסקי הפופולרי של מספרות בזכיינות, יש כמה נושאים חשובים שכדאי לכם לקחת בחשבון. לפני הכל, בהחלט כדאי שיהיו לכם כמה סניפים משלכם לפני שאתם ניגשים להקמת מספרה בזכיינות. זכיינות היא עסק בפני עצמו העומד בזכות עצמו ומתקיים בנפרד מהעסק הקיים שלכם.

לא מדובר רק על הקמה של סניפים נוספים, אלא על הקמה של חברה חדשה לחלוטין עם מיתוג משלה. הקמת זכיינות תחייב אתכם בין היתר גם להתנהלות שוטפת מול רוכשי הזכיינות שלכם.

לכן, לפני שתקימו זכיינות, תידרשו לגבש מערך חדש לגמרי של מדריכים, מדיניות, תוכנית עסקית ונהלים שיסייעו לכם בהעברת השרביט לזכיינים שלכם – החל משלב חתימת החוזה ועד לפתיחה הרשמית של סניף הזכיינות החדש, וכל מה שבאמצע".

בעת הקמת מספרות בזכיינות, ישנם, כאמור, גורמים רבים שיש לקחת בחשבון.

בנוסף לצורך להבטיח שבעלי הזיכיון למספרה שלכם יצליחו לייצר חוויית לקוח אחידה בכל אחד מסניפי הזכיינות של הרשת שלכם, יש צורך גם לשריין ספקים ברחבי הארץ לעבודה שוטפת מול הסניפים. ללמוד כיצד לנהל רשת מספרות בזכיינןת בצורה נכונה ורווחית זה תהליך לא פשוט שלוקח קצת זמן.

למען האמת, רק כשמתחילים להתמודד עם הצד המעשי של הדברים וצד שלישי משקיע בעסק שלכם כספים, מתחילים להבין זאת. כאמור, אחד הדברים החשובים ביותר בעסקי זיכיון הוא לוודא שרמת השירות זהה וקיימת אחידות במוצר ובחוויה, ללא תלות בסניף אליו מגיע הלקוח. הרי כל סניף, בסופו של דבר, מייצג את המותג שלכם.

טיפ מס' 4: לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

בעוד שחלק מסלוני היופי והמספרות בוחרים להתרחב ולהקים סניפים חדשים בפריסה ארצית, יש גם מי שבוחרים לפתוח סניפים מעבר לים. בכל מקרה, חשוב לזכור שללא קשר למדינה שבה סניפים חדשים מוקמים, מיקום מנצח הוא תמיד המפתח.

"בעסקים, יש רק שלושה דברים שחשובים: מיקום, מיקום, ועוד פעם מיקום", אומר בעל רשת מספרות בין לאומית מצליחה. "אם אתם נמצאים במיקום גרוע, ייקח לכם הרבה יותר זמן לפתח את העסק" – הוא מסביר. "באופן אידיאלי, כדאי לבחור במיקום שיש בו תנועת לקוחות ערה שתוכל להזין את העסק שלכם בלקוחות חדשים באופן קבוע, וגם אם לפעמים השכירות גבוהה יותר זה בדרך כלל משתלם".

בעלי עסקים רבים, ובפרט בעלי מכוני יופי ומספרות, נוטים להעריך באופן מופרז את החוזק של המותג שלהם, כאשר הם חושבים על הרחבת העסק. למרבה הצער, הפנטזיה על רשת מספרות משגשגת מתרסקת לא אחת עם פתיחת הסניף השני, כשבעל העסק מגלה שהוא לא מצליח לשחזר את ההצלחה של הסניף הראשון שלו. במקרים רבים לוקח לסניפים חדשים יותר זמן להתרומם מכפי שבעל העסק ציפה, כי המותג עדיין לא מוכר ומבוסס מספיק. ככל שמתרחקים מסניף המקור, כך הופכים הגורמים הללו לקריטיים יותר .

ההצלחה של כל סוג של מהלך התרחבות, תלוי, בסופו של דבר במספרים. זה מחזיר אותנו שוב להמלצה לשקול את הגדלת העסק שלכם רק לאחר שהמספרה הגיעה לפחות לתפוסה של 70 אחוזים.

אם הגעתם לרמת פעילות כזו בעסק, ייתכן וזה באמת הזמן המתאים לשקול תגבור של צוות העובדים או פתיחה של סניף נוסף, טוענים בעלי רשתות מספרות מנוסים. יש לבחון את שיעור הרווחים בעסק, התפוסה, היקף החובות של העסק, והאם יש לכם תזרים מזומנים יציב וחיובי. אלה הם הסימנים המובהקים לכך שניתן לפתוח סניף חדש.

כלל האצבע הוא שחייבים להתקדם בצורה מדודה וזהירה. אסור להגיע למצב שבו ההתחייבויות הכספיות בעסק שלכם חורגות מ – 30 % משווי הנכסים הכולל שלכם.

השאיפה היא כמובן לגשת להרחבת העסק רק לאחר שכבר התאזנתם וכיסיתם את כל החובות העסקיים שלכם. אולם גם זה תלוי נסיבות, מן הסתם. לצורך העניין, אם מדובר על רשת של מספרות, סביר להניח שתוכלו לשמור על תזרים מזומנים ומאזן תקין, לעומת בעלים של מספרה בודדת, שרוצים לפתוח סניף שני בזמן שהם עוד לא החזירו את ההשקעה הראשונית מהקמת הסניף הראשון.

זה יכול להוביל לצבירת חובות בעייתית מאוד. אתה צריך להיות מוגבל מדי. כאשר רוצים להקים סניף חדש בעסק, חייבים לקחת בחשבון את התקופה הראשונית שבה הסניף החדש עשוי להיות לא רווחי עדיין, בזמן שההוצאות ממשיכות לתפוח.

בתקופה זו, בעל העסק נזקק ל"כיסים עמוקים" – הווה אומר – עתודות מזומנים, על מנת שיוכל לספוג את ההפסדים הראשוניים בתקופת הפעילות הראשונית בסניף השני שלו, מבלי שהפעילות העסקית בסניף המקור תושפע מכך לרעה.

כך או כך, כאשר בוחנים אפשרות להתרחבות בעסק, מומלץ מאוד לעבוד עם אנשי מקצוע חיצוניים שיוכלו לספק לכם ייעוץ חיוני. חשוב לבצע בדיקות היתכנות למודל העסקי שלכם, לשקול היטב את המיקום הגיאוגרפי שאליו שואפים להתרחב, להתייחס למאפיינים הסוציו אקונומיים של קהל היעד שלכם, ולא פחות חשוב מכך – גם לתזמון, שהוא חלק גדול מהסיפור.

מטבע הדברים, יש תקופות מוצלחות יותר ומוצלחות פחות להתרחבות עסקית בכל תחום. האתגר של בעלי עסקים בכל הנוגע להחלטה לגבי התזמון המתאים להגדלת העסק, טמון במעורבות הרגשית שלהם בתהליך שמעיבה על האובייקטיביות שלהם. לכן מומלץ להסתייע בשירותיו של יועץ עסקי חיצוני המתמחה בצמיחה עסקית, שמגיע ממקום אובייקטיב, מכיר את הזירה העסקית שבה אתם פועלים ויכול לכוון אתכם על סמך ניסיונו בעבודה עם מגוון עסקים.

טיפ מס' 5: לא לשכוח לבנות צוות מנצח

התרחבות של מספרות, בדומה להתרחבות של כל עסק בכל תחום, כרוכה בצורך לתגבר את צוות העובדים. להלן כמה טיפים מועילים שמומלץ לזכור כאשר מגייסים חברי צוות חדשים למספרה:

ציד כשרונות: כאשר אתם מגייסים צוות עובדים לסניף חדש של המספרה שלכם, חשוב לגשת לתהליך כשיש לכם אסטרטגיית גיוס עובדים, אסטרטגיית הכשרה ושכר אטרקטיבי שתעניק לכם יתרון בגיוס עובדים על פני המתחרים שלכם בשווקים שאליהם אתם נכנסים. חשוב גם לפתח קשרים עסקיים עם בתי ספר לעיצוב שיער ומקצועות היופי, כדי שיפנו אליכם בוגרים מצטיינים שלהם שמעוניינים לעבוד ולהתפתח בתחום.

מתי להתחיל? ההמלצה שלנו היא להתחיל בתהליך גיוס העובדים למספרה שלכם לפחות שישה חודשים לפני מועד הפתיחה של כל סניף חדש. לרוע המזל, רבים מבעלי המספרות עושים את ההיפך הגמור – קודם הם משקיעים בבניית מספרה מדהימה ביופיה, ורק כשמגיע מועד הפתיחה הם מתחילים לחשוב על גיוס העובדים. בשלב הזה המונה כבר דופק וההוצאות מתחילות להצטבר מבלי שיהיה מי שייצר הכנסות לעסק. לכן אסור להמתין לרגע האחרון, אלא להתחיל את התהליך של גיוס הצוות למספרה בשלב כמה שיותר מוקדם.

טיפוח ושימור עובדים: האסטרטגיה הטובה ביותר בעינינו לבניית צוות עובדים מנצח במספרות, הוא להשקיע בהכשרה ובטיפוח של העובדים שלכם. כאשר המודל העסקי מבוסס על העסקת אנשים טובים, הכשרתם ושימורם, הדבר תורם לשביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות שמיתרגמת לרוב גם לרווחיות ארוכת טווח בעסק. 

ציוד מקצועי: אחרי הכל, אתם צריכים את הציוד הטוב ביותר עבור המספרה שלכם… ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

כנסו עכשיו לעמוד ציוד למספרות או צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

>> בונוס! 4 טיפים לתקשורת יעילה עם לקוחות המספרה או מכון היופי שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומלצים

הצטרפו למשפחת גולדקס

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו ותתעדכנו בשלל מבצעים והטבות לפני כולם!

מספרה? פאנית?

ציוד למספרות

אתם יכולים ליהנות מהנחות משמעותיות על כל המוצרים [יותר מהאתר!]

השאירו פרטים כאן למטה ונחזור אליכם עם כל הפרטים. או התקשרו: 077-8040758